- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012

frantzen skrev:De priserna du skriver om kullgren lär ju vara ett absolut minimum?
Vad gäller försäkringar, räkna på runt 40k om året för en dragare med godsförsäkring á 150:- kg.
Diesel, räkna 4l milen för dragare, 5,5 för 24m ekipage, 6 för timmerbil med en kostnad på säg 11.20+m pr liter, då ligger du på höga siffror där och slipper få en chock...
Skatten är 9700 för en boggiedragare, 500 för en lastbil, 14k för ett 4 axlat släp.
Vägavgift 11700.
Vad gäller däck och reparationer räknar jag med 82 öre per km på min bil, då ligger jag lite i överkant där också. Detta varierar ju också mycket och är en post man kan minska själv genom att smörja själv, laga småfel själv, inte köra som en dåre vilket sliter däck osv osv
Sen tillkommer ju allt annat, telefon, internet, förbrukningsvaror tex handskar, kläder, kontorsmaterial, revisor, ev checkkredit, detta är en post som kommer förvåna många hur mycket pengar det går egentligen...

intruder1400 skrev:En fråga till er som är åkare
När ni räknar på milpeng så tar man väl inte med rabatter som ni har på diverse eller?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster