• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Föraryrket ‹ Ny i yrket
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

Gjort sitt första "rookie" misstag då...

För dig som är i början av vägen.
Besvara
27 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3

Re: Gjort sitt första "rookie" misstag då...

Inläggav baaaltis ons 24 feb 2010, 22:03

se där ja :) fick rännskita i motala en gång så det gick undan när jag lossade för jag ville komma hem och gå på muggen :P gjorde samma sak då... som tur var upptäckte kollegan detta när han bytte av mig så det blev inge mer med det :P har en bra bild på telefonen jag ska försöka få in på datorn också... så ska ni få se hur det kan bli när man inte läggar en burk i vaggan när man ska rangera på den :D

baaaltis
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav MINICALL tis 31 aug 2010, 19:32

Så här har jag gjort ;) kolven lossnade visst :)
FOTO 001.JPG
oj då

MINICALL
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav chrishan tis 31 aug 2010, 20:22

Snyggt MINICALL ;) men jag säger som min farfar brukar säga ''så länge ingen person blev skadad är det bra. Bilen kan man reparera men det är lite värre med ett liv'' Kloka ord. :) Men iaf jag kände en chaffis på farfars åkeri som en gång söp sig i fyllan och fick för sig att köra en till Mc Donald´s och äta så han tog bilen och körde rakt in i restaurangen. Polisen tog kortet av honom så han kunde ju inte köra sen men ett år senare när han hade fått tillbacka det så var han rädd för att inte få köra med åt åkeriet men farfar sade ''Välkommen tillbaka''. Alltså var inte rädda för att säga till chefen att nu har det och det hänt för det är ju nästan så att man uppskattas mer bara man säger till om man har klantat sig än att låta det vara och hålla det hemligt. :)

chrishan
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Vipper fre 03 sep 2010, 18:19

Jag har ju inte gjort så många fel, tror jag, men några biljanta snesteg har jag allt lyckats med!

Tredje dagen på jobbet så skulle jag dra till donken med en kollega och vänta på maskinisten, parkerade i en lycktatolpe. Märkte inget fören jag satt där inne... "Oj, var det jag?" senare samma dag backade jag ner el elstolpe, hade fullast på treaxlad bergbil på bk3 väg. Folk bara stod och kollade på mig medans jag först märkte det då ledningarna svajade som faan xD bilägaren art lagom nöjd.

Gjorde misstag att köra slut mig på en dag, tappade kontrollen efter 23 timmars arbete och voltade över motorvägen. Det var dock med följebil i Norge, kul. Jobbade inte där mer.

Och det senaste var väl att jag, även detta tredje dagen på detta jobbet, välte en 2,90 hög pall över mig. Glömde höja trailern och ta upp "bakgavelmetallflärpen" i överkant. Slutade med ont men fick iaf sätta mig och köra till Trondheim.
Och kopplingen då... Men det kan inte ha varit mitt fel!
-=Do what you can. Use them you know=-

Vipper
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav Karkkainen lör 04 sep 2010, 09:40

Fiffel skrev:hehe för 4år sen körde jag över min kollegas volvo 940...
Vi hade parkerat vid ett mat hak utkanten av sthlm så han hade parkerat i dödavinkeln. så jag körde en Volvo FL10 med stelboggi så jag hade lite brottom iväg, ratta fullt o körde, de blev skroten för 940:in, blev helt sne i ramen =)

Då va man väldigt liten en tid efter de. Idag kan han skoja om de men de gjorde vi inte då :o

Det där med döda vinkeln känner man ju igen. ;)
Skulle backa och vända inne i en skogsdunge på en cykelväg.
Trångt och eländigt och självklart var man sjukt koncentrerad på att man inte skulle råka backa över nån cyklist eller pensionär.
Men såklart, en titt till vänster. Inget där.
En titt till höger, inget där.
Så var de ju bara att börja runda svängen...
Tittar till vänster igen. "Knaster"
Ja se där, där stod det en fin björk. Blev inte mycket kvar av den spegeln.

Sen de där med någon form av rangeringstabbe, eller som folk verkar kalla det här.
Välkommen till klubben.

Bild

Käntes riktigt skumt när flaket går upp på rullarna och sen bara vips rullar iväg bakåt.
Fullastad 35:a var inget som jag ville låta falla ner och dra med lyktorna. Så fick invänta en traktor för att få lite assistans.

Karkkainen
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Inläggav nnh lör 04 sep 2010, 18:58

Karkkainen skrev:
Käntes riktigt skumt när flaket går upp på rullarna och sen bara vips rullar iväg bakåt.
Fullastad 35:a var inget som jag ville låta falla ner och dra med lyktorna. Så fick invänta en traktor för att få lite assistans.

Fullastad 35a och boggin i topp? låter inte så klokt :P

Att tappa ett flak ur kroken händer dock dom flesta, du hade ju tur som fick det att landa på rullarna iaf =)

nnh
(350+ inlägg)
(350+ inlägg)

• E-post

Inläggav Karkkainen lör 04 sep 2010, 19:05

nnh skrev:
Karkkainen skrev:

Fullastad 35a och boggin i topp? låter inte så klokt :P

Att tappa ett flak ur kroken händer dock dom flesta, du hade ju tur som fick det att landa på rullarna iaf =)

Ja fullt å fullt, till toppen med mycket luft i då! ;)

Jo de va som inge fara egentligen. Mest bara tidsödande...

Karkkainen
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Föregående

Besvara
27 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3

Återgå till Ny i yrket