Har funderingar på att börja kör lite på Norge... Hur är det att köra där? Med tanke på vägarnas skick och snö osv...
- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012

Vipper skrev:Jag ska börja köra Norge med trailer efter PåskSka köra upp till Trondheim så är väldigt glad över att jag får börja nu efter vintersäsongen så man hinner få lite vana för vägen innan snön kommer igen
![]()
Men samma där, det har blivit sagd att vägen upp till Trondheim är okej, men usch och fy för att ta sig till Stavanger, Haugesund och Egersund(?), dom vägarna är hemska. Även vägen till gränsen vid Töksfors på Norska sidan är bedrövlig, kan man klara sig utan ^^

Jenny skrev:
Du tar väl inte E6 an då till Trondheim? Finns en annan väg som är snabbare och bättre.
Vad säger du om Töcksfors? Det är ju ändå bra väg där. Så illa är den inte, det finns värre.

baltazar skrev:Hoppas du tycker det blir kul med Norge. Vägar och natur är lite annorlunda än här hemma. Var själv en sväng upp till Narvik, Bodö och Mo i Rana denna veckan. Det var fortfarande full vinter där uppe men det går fort mot vår nu. Vet att det snöade på Kvikne nu i veckan så det är inte säkert att du slipper vintern efter påsk. Annars är vägen till Trondheim (3:an Österdalen) en rätt behaglig väg att köra, lite väl hetsigt tempo ibland kanske. Ta en titt på mina bilder så får du se lite olika Norge vägar.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst