Jag har fått en körning i mitten av Februari och min far säger att vi ska leja bort jobbet för det är riskabelt attt köra i den område när man aldrig kört i fjällen! Förutom att ha kedjor är det någon som har några tips om denna typ av körning?!
De bare å åk.Har ni vinterdäck,kedjor och lite vett i huve så ska e no gå fint.Om ja ska till nåt djävlit ställe brukar jag tänka att kunde dom på typ 60 å 70 talet me däck som ishockeypuckar och utan dagens vägar me en massa tunnlar så kan jag också.
Tjena! Har haft förmånen att köra dit en gång för tio år sen ungefär, så nån fjällräv e man ju inte, men jag hade tur att få köra över hardangervidda i dagsljus på hemvägen i strålande solsken å me snökanterna i ögonhöjd när man satt å körde. Dom kör med snöslungor så plogvallarna var helt lodräta, riktigt ballt. Men ta med skoteroverall å björnf---a å riktiga dojjor ifall nån manipulerat scanian så den krånglar på vägen . Har för mig att dom stänger vägen om det är oväder... klart ni ska åka....
Dagens väg till bergen över Hemsedalsfjället är inga problem o köra. Du har en brant backe uppför o en serpentin nedför. Annars är det raka vägar. Jag har faktiskt bara lagt kätting en gång över det fjället. Men åker du boggie bil är det inga problem. Men som sagt ta med ordentliga kläder ifall nått händer!!!!!
förut var det mer spännande än nu. nu har dom ju gjort en tunnel å allt d mest spännande e ju borta. d klart som fan att ni ska ta körningen. d e ju skoj med såna grejer. lite om växling mot den vanliga platt lands körningen d sitter ju folk å kör där dagligen så varför skulle inte ni kunna göra d en gång???