Varför envisas många av er att ligga i högerfil på motorvägen när det har fallit snö? Dom två spåren som blir där är som regel snorhala, håll till vänster i snön och gasa istället !
Om det är ett jädra dåligt väglag åker jag där det ser bäst ut, vänster, höger, i mitten, u name it. Då skiter jag i om jag är i vägen för någon annan. Annars håller jag till höger för att hålla mig undan från p-bilarna som ju i regel vill åka fortare än mig.
Grejjen är ju den att 90% av alla p-bilar ligger i högerfil även dom när det är snöigt därav ännubättre att hålla vänsterfil. Jag håller helt med om att man ska åka där det drar bäst, det brukar som regel va till vänster.
Jo, men ofta händer det ju att det inte är så jättekallt när det snöar och då blir det moddigt på vänstersidan och sladdrigt som bara den. Då åker jag bättre i spåren till höger där det är bortkört. Men som sagt, tycker det bästa är att köra där det ser bäst ut. Själv tycker jag att många pbilarna kör som tokidioter vilket väder det än är. Då ligger jag bättre till höger och håller mig undan så kan de köra åt fanders bäst de vill och jag slipper bli inblandad.
hehe jag håller med, håll vänster fil inga p-bilar som ligger i sina låga hastigheter och ligger i vägen vänster fil är öppen och fri bara till o gasa lite slask har väl ändå inte skadat nån ba o gas
Efter att ha kört i dalarna/jämtlandskogarna och på norrland rätt mycket så försöker jag hålla mig till dikeskanterna där det kanske finns lite snö att bita fast sulorna i, åker man på stora fina e4an, e20, 80, 50 och så vidare så är det ju rena rama lyxunderlaget. rent praktist så åker man ju gärna med högersidan på vägrenen just för att slippa bry sig om personbilarna (Om vägstandarden tillåter att ligga på vägrenen eller det inte är något annat som hindrar)