Vill med detta bara säga att asvalts arbetarna som reser land o rike runt gör ett fantastiskt jobb för oss som jobbar längs vägen, tänk på att sänka hastigheten vid vägarbeten. De gör ju det här jobbet för vår skull !
det är väl självklart att sänka hastigheten,man kan ju fråga sig själv om man vill stå med arslet ut i gatan om bilisterna kör som dårar det svaret man får talar ju om ifall man ska sänka eller inte.
Sänker alltid farten även om dom inte skyltat någon lägre hastighet . Då man själv brukar jobba runt bilen i stan så vet jag hur det känns å ha bilar farandes runt häcken i både 60 å 70 km fast det e på många ställen bara 30 km inne i stockholm . Och det är fasiken inte kul å jobba på dom premisserna
Jo jag kört kranbil rätt mycket och de är alltid folk som susar förbi i en jävla fart men ja tycker att de är lite risken man får ta med jobbet, man vet ju hur folk kör, eller ? Och de där med vägarbeten kan jag säga att man inte alltid hinner med att slå av så mycket då dom inte skyltar så snyggt..
jo, skylta kan dom. Men, dock är dom dåliga på att vända dom skyltar som ska vändas då arbetet slutat för dagen. (vilket jag också tror att vissa förare inte saknar ner då dom såg "igår" att "men, det var ju inga här igår och arbeta") Men som sagt sänka farten ska man göra. önskar bara att dom kunna vända skyltarna så folk slipper bli så elaka och rent av skiter i att dom jobbar efter vägen, för dom stod ju inte där igår... Men som sagt. det är ju iof ingen anledning att INTE sänka så...
Fortsätt med det! (om inte annat gör det för att jävlas med dom bakom) hahah eller nåt sånt... nej, nu ska jag vara snäll. men guud, vissa har bråttom.
halloj! det där med att vända skyltar blev en ny lag 2008 de ska inte vända dom längre dock tycker jag att der borde vara bätttre om de gjorde det iallafall men men man kan ju inte få allt som man vill här i värden....
Finns ingen anledning att vända skyltar heller, skyltarna som sitter vid byggen är bara rekommenderad hastighet, (nu tänker ni "ja dom svartvita skyltarna ja") men även dom gul-röda är rekommendationer, enligt trafikkungörelsen så skall en hastighetsskylt sitta på ett avstånd om 2,43 meter från underkant av skylten ner till marken annars är den ogiltig, alltså behöver ni bara sänka hastigheten om det finns oskyddade trafikanter i närheten.
I don´t kill everything I fuck along the road, I do it the other way around
Franz skrev:oavsett vad så känns de ju inte som man tjänar mycket på att ligga på fullt!!
Du tjänar ingenting i tid, men är det inga människor runt ikring bygget så kan du passera med bibehållen hastighet utan att riskera varken andras liv eller körkort... och om bygget råkar befinna sig på E4:an (t.ex. botkyrka, stora väsby, ljusdalsbacken, gnarp mm.) så kan de va rätt skönt att inte behöva slå av cruisen... men de e bara min åsikt.
I don´t kill everything I fuck along the road, I do it the other way around