• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Personligt ‹ Underhållning
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

Trucker böcker

Boktips, videotips, musiktips - allt är välkommet.
Besvara
10 inlägg • Sida 1 av 1

Trucker böcker

Inläggav jonte_scania tis 21 dec 2010, 15:57

Tjena!
Här är en tråd man kan tipsa varandra om bra lastbilsböcker, om man har hittat nån bra sådan.

Om det är nån som vet nån bok som handlar tex lastbilschaufför, lastbilar elr något liknandekan ni väl skriva det här. ;)

jonte_scania
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Re: Trucker böcker

Inläggav Punkarn tis 21 dec 2010, 16:46

Lastdjuret av Peder Carlsson/Dan Glimne det är en bok som jag varmt kan rekomendera.

Punkarn
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav Engine lör 01 jan 2011, 21:07

Jag tycker att David Ericssons böcker är läsvärda.

David Ericsson är en svensk författare och långtradarchaufför född 1958 i Stockholm.
Han debuterade 1999 med Truck Stop som följdes av romanerna Redlight 2001 och Taxfee 2004. Romanen Svart marmor kom 2009.

Engine
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Uffe Revben lör 01 jan 2011, 21:49

Punkarn skrev:Lastdjuret av Peder Carlsson/Dan Glimne det är en bok som jag varmt kan rekomendera.

Är det den som handlar om en Svensk som kör på mellanöstern och blir indragen i någon härva med kärnvapensmuggling eller nåt åt det hållet?

Uffe Revben
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav Tega lör 01 jan 2011, 22:41

Punkarn skrev:Lastdjuret av Peder Carlsson/Dan Glimne det är en bok som jag varmt kan rekomendera.

Tackar för tipset. Jag köpte precis ett ex genom tradera. Hoppas den är lika bra som David Ericssons böcker, för dom var kanon :)

Tega
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav jonte_scania sön 02 jan 2011, 21:49

Engine skrev:Jag tycker att David Ericssons böcker är läsvärda.

David Ericsson är en svensk författare och långtradarchaufför född 1958 i Stockholm.
Han debuterade 1999 med Truck Stop som följdes av romanerna Redlight 2001 och Taxfee 2004. Romanen Svart marmor kom 2009.

Jag har läst lite vad böckerna handlar om, och de två första tycker jag verkar riktigt bra! Men Taxfree verkar bäst. Hur är det? vilken är bäst, tänkte börja med att köpa en och se hur hans bok är att läsa. Är inte truck stop massa noveller? Vilken bok ska jag köpa, det verkar luta mot taxfree.

jonte_scania
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav Ottarsson mån 03 jan 2011, 17:37

Man har ju Trailer de räcker ju ett bra tag :P

Ottarsson
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav En lapp mån 03 jan 2011, 20:39

Kolla Jan Fogelbäck. Lite gammalt kanske, men det fanns en verklighet för chaffisar då också. Inte så mycket trad kanske, men intressant å jämföra med dagens villkor. Inte så stor skillnad...

En lapp
(350+ inlägg)
(350+ inlägg)

• E-post

Inläggav mjolkakusken mån 03 jan 2011, 21:01

Bandar Abbas Express - verdens lengste trailerrute av Jörgen Seemann Berg. En bok som handlar om det Norska åkeriet Johan Evensen & Sönner AS och deras resor på mellanöstern.

Transorient och Transeuropa, Böcker med fina bilder och berättelser från förr.

Med lastbilen som levevej - en eksportchaufförs erindringer av Erik Nielsen. En Dansk utlandschaufför som skriver om sitt liv och sina resor.

Cola Cowboys av Franklyn Wood. Om mellanöstern resor med lastbil på engelska

Livet på landeveijen av Birger Rokne. En Norsk chaufför som skriver om vardagen på ett roligt sätt.

The long haul pioneers av Ashley Coghill. Handlar om det första och mest välkända engelska åkeriet på mellanösternturerna, Astran. Deras historia med mycket intressanta berättelser och bilder. På engelska.

Och givetvis eftersom jag är en Kristen chaufför själv så får jag rekommendera TruckerBibeln.

Dessa är böcker som jag själv har köpt och tycker mycket om. Ni får väl leta lite på internet efter inköpsställe.

mjolkakusken
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav Engine tis 04 jan 2011, 18:21

jonte_scania skrev:
Engine skrev:Jag tycker att David Ericssons böcker är läsvärda.

Jag har läst lite vad böckerna handlar om, och de två första tycker jag verkar riktigt bra! Men Taxfree verkar bäst. Hur är det? vilken är bäst, tänkte börja med att köpa en och se hur hans bok är att läsa. Är inte truck stop massa noveller? Vilken bok ska jag köpa, det verkar luta mot taxfree.

Truck stop består av flera noveller det stämmer.
De övriga 3 böckerna handlar om Jack så om du börjar med Redlight sedan Taxfree och sist Svart Marmor så blir det mkt bra läsning. Alla är bra och den sista är bäst. tycker jag.

Engine
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Besvara
10 inlägg • Sida 1 av 1

Återgå till Underhållning