• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Personligt ‹ Träning och ergonomi
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

Få en mediumstol lite bekvämare

Hur håller du dig i form?
Besvara
6 inlägg • Sida 1 av 1

Få en mediumstol lite bekvämare

Inläggav 30802F sön 19 jul 2009, 03:18

Sitter i en mediumstol som dom kallas tror jag, i en 09 R-hytt. Skillnaden mellan den billiga stolen i FM/FH känns otroligt stor enligt mig. I Scaniastolen så saknas ju helt (eller har jag helt missat det reglaget?) funktionen att justera nackstöd vilket jag tycker ger riktigt stel nacke efter ett tag. Likaså blir jag rätt trött i svanken, oavsett om jag använder "puckeln" i svanken.

Finns det någon kudde som man kan hänga över stolen så att man får nån form av stöd för nacke? Eller något annat som inte innefattar byte av stol.
30802F

Re: Få en mediumstol lite bekvämare

Inläggav SvartR500 sön 19 jul 2009, 23:28

du kan ju justera nackstödet / halva ryggstödet med den lilla spaken/knappen lite lägre ut på reglaget för det vanliga ryggstödet.. ja kan garantera dig att du sitter femton gångr skönare i en scania stol än i e volvostol.

SvartR500
(750+ inlägg)
(750+ inlägg)

• E-post

Inläggav Adde mån 20 jul 2009, 00:12

SvartR500 skrev:du kan ju justera nackstödet / halva ryggstödet med den lilla spaken/knappen lite lägre ut på reglaget för det vanliga ryggstödet.. ja kan garantera dig att du sitter femton gångr skönare i en scania stol än i e volvostol.

Håller helt med SvartR500
Adde

Inläggav andreas_p_80 mån 20 jul 2009, 09:47

möjligheten att justera överdelen på ryggstödet finns bara på lyxstolen så man får se till att speca med den när man köper bil..

andreas_p_80
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Inläggav 30802F tis 21 jul 2009, 10:12

andreas_p_80 skrev:möjligheten att justera överdelen på ryggstödet finns bara på lyxstolen så man får se till att speca med den när man köper bil..

Precis - tråkigt att det inte går att göra det på dom billigare. Så problemet kvarstår. Att jag sitter bättre i en bra Scaniastol får jag återkomma om då jag provat en.
30802F

Inläggav 30802F tis 21 jul 2009, 14:01

30802F skrev:
andreas_p_80 skrev:möjligheten att justera överdelen på ryggstödet finns bara på lyxstolen så man får se till att speca med den när man köper bil..

Precis - tråkigt att det inte går att göra det på dom billigare. Så problemet kvarstår. Att jag sitter bättre i en bra Scaniastol får jag återkomma om då jag provat en.

Jag var in på Scania här i Umeå och frågade om dom hade någon lösning men icket. Det blir antingen hemkokt eller att något annat företag har någon pådragskudde eller liknande. KANSKE någon annan är lika känslig som jag och har löst det hela på sitt eget sätt. :)
30802F

Besvara
6 inlägg • Sida 1 av 1

Återgå till Träning och ergonomi