• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Scania ‹ Scanias värld
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

Tabbar och misstag

Kör du Scania? Här är kategorin för dig.
Besvara
78 inlägg • Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 8

Tabbar och misstag

Inläggav limpan mån 01 sep 2008, 19:47

Här tycker jag vi berättar om våra tabbar och misstag gärna bilder ;)

limpan
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Re: Tabbar och misstag

Inläggav frantzen mån 01 sep 2008, 21:19

2a veckan lr nåt på nuvarande jobbet, skulle koppla trailer, stressad som fan, jucka å kolla om skivan hade låst, hoppa ur, koppla luften å skiten börjar rulla baklänges, trippeln rullar över en kant å neranför där är det typ 5m till botten på "diket" som tur är stannar alltihopa när stödbenen tar mark igen... var bara å lägga i pbroms, veva upp stödbenen å dra upp skiten, ingenting gick sönder... men jag höll på att få bruna kalsonger, självklart fick jag sån tilt så jag tänkte inte på att det hade ju stannat om jag dragit luften till trailern... men är man ovan och livrädd så tänker man inte längre än till att man lär in i hytten å dra i spaken... gick ju som sagt jävligt bra och lärde mig att man ska dubbelkolla p-bromsen innan man lämnar hytten nu...
Loud pipes save lives!

frantzen
(750+ inlägg)
(750+ inlägg)

• E-post

Inläggav Vivastar ons 03 sep 2008, 13:58

Vände lite snabbt med en trailer såpass att luftslangen vart för utsträckt eller nått, iaf så gick bromsarna i på trailern så jag vart tvungen att kliva ur och nollställa trailern på brysselventilen och då började ju självklart hela ekipaget rulla framåt då jag stog i en utförsbacke... kutade gärnet hoppa in i hytten och slog ner p-bromsen ... lagomt spak :P
Vilotid får man i graven! - Om man har tur...

Vivastar
(500+ inlägg)
(500+ inlägg)

• E-post

Inläggav Hellectric ons 03 sep 2008, 14:16

Skulle lasta dricka i Grängesberg med nytaget E-kort och blev naturligtvis beordrad att backa in där det är allra trängst. Backade, vred, tog om och manövrerade så svetten lackade. Kom till slut in i porten, hängde av släpet och backde in bilen i porten bredvid. Kom in på utlastningen och ser att dom gamla "rävarna" tittar på mig och flinar, och jag säger högt "som om ni va så jävla duktiga första gången då". Går och trycker upp porten och får se varför dom flinar. Dörrarna är stängda på både bil och släp... Då var jag inte så värst stor i skorna... Det var ju snällt bara att gå ut och haka på släpet igen. :lol:
Gubbar med liten k*k kör SAAB turbo

Hellectric
(350+ inlägg)
(350+ inlägg)

• E-post

Inläggav Sqweebz ons 03 sep 2008, 14:39

Någonstans i mörkaste Dalsland, vinterskogsväg, felkörning, bruttovikt ca 60ton, fastnade i en backe, kolla så att jag inte gled, klev ur och skulle prata med personbilen bakom, hon bredvid skriker "DEN RÖR SIG", min lastbil börjar glida bakåt, jag springer emot hytten, hoppar aldrig in för jag inser att det kommer att göra ont som faan att gå ut för kanten med ekipaget, kollar när den glider bakåt 15-20 meter till och tänker "Aj, aj.. dyrt kommer det att bli (min egna bil)" Den stannar upp i vägräcket som tur är och där satt den, in i hytten och röck spärrventilen. Sen var det bara att ringa Bärgare. Plats där det hände: Någonstans lellan Bengtsfors och Ed i Dalsland.. Mörkt kallt och ensamt var det där ute iaf. Ingen internet mottagning och knappt mobil nät.

DSC01097.JPG
Spåren efter glidningen

DSC01099.JPG
bakifrån
* Det kan vara kul utan alkohol, men varför chansa
* Min Oboybrunn är enkelriktad
* \m/ d(^^,)b\m/

Sqweebz
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Inläggav MagnusE ons 03 sep 2008, 19:33

[quote="Sqweebz"]Någonstans i mörkaste Dalsland, vinterskogsväg, felkörning, bruttovikt ca 60tonquote]

Fy fan vilken drömväg o åka vilse på.... shit.. Tur att de gick så pass bra iaf..
For the glory, for the money & for the fun...

MagnusE
(350+ inlägg)
(350+ inlägg)

• E-post

Inläggav blind_rage ons 03 sep 2008, 19:51

Kastat av en mellanvägg från en villa som höll på att rivas ute på värmdö........ lyckades ganska effektivt stänga av hela 222an..... myyyyyyyyyyyyyycket gips, reglar och isolering blev det. Kanske inte ens mest lyckade stunder :mrgreen:

blind_rage
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Hellectric tor 04 sep 2008, 11:17

Lade nyss märke till en grej med det här forumet. Det är 234 stycken som läst innehållet, men bara 6 inlägg, varav ett inte handlar om tabbar och misstag. Är det inga fler än vi som inte skäms över att ha varit nybörjare..? :lol: Kom igen och skriv nu! :)
Gubbar med liten k*k kör SAAB turbo

Hellectric
(350+ inlägg)
(350+ inlägg)

• E-post

Inläggav Deep tor 04 sep 2008, 12:17

Okej då... :oops: Det här hände i mitten av Mars i år ... Skulle backa upp släppet i vårat fack på västberga
och chefen vill promt att jag skulle trycka in släppet i det bortesta facket fast det var en aningen trångt( va snudd på tvång att ta fram vaselin) Jag vänder upp ekipaget och får börja backa in från grinden och har 4 st elkabbel trummor på min höger sida som jag rundar snyggt med släppet och får släpet i en finn finn bana in i facket men när jag rättar upp bilen så räcknar jag in tre st kabel trummor och ser den fjärde alldeles för sent när den rullar mot hytten med trevliga resultatet en buckla :twisted: Snillet som ställt upp trummorna hade inte rullsäkrat dom :evil: gisa om chefen vart lite förvånad när jag hoppar ur hytten och är arg som ett .......
Chefen kommer fram och frågar va det är om och jag arg som ett bi säger att nu dj... ska någon få ....Då kläcker chefen ur sig att det gör inge ?!??!?! gissa om jag blev paff :o Han säger att det händer allt möjligt på västberga o det är inget att bli arg över , har nu mera märkt att man allt får se upp på västberga efter som det är cirkus var dag där på fm och det kan stå... ligga allt möjligt i vägen.... plus att varje ag jag ser den där bucklan så blir jag sne' och satan ta den som ställde upp trumman utan att rullsäkra den ....
Trailer slusk
Bild

Deep
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Inläggav skogsbil lör 06 sep 2008, 11:11

Hellectric skrev:Lade nyss märke till en grej med det här forumet. Det är 234 stycken som läst innehållet, men bara 6 inlägg, varav ett inte handlar om tabbar och misstag. Är det inga fler än vi som inte skäms över att ha varit nybörjare..? :lol: Kom igen och skriv nu! :)

Okej! I början av min karriär. Körde jag bröd för konsumbagaren I Kristianstad. Denna dag var jag i Växjö på bageriet där. Efter att vi lossat brödet från K-stad, lasstade vi till en affär i Växjör som då hette OBS. Låg mittemot bageriet på andra sidan vägen. Tidigt på morgonen var det, så man stängde inte liften när man körde dit. Upp mot bryggan var där en relativt brant backe. När jag var på vär upp, hör jag ett muller i flaket. En titt i backspegeln, och jag ser brödkorgar komma ut bakom mig. Jag hadde glömt att spänna lasset. och eftersom korgarna stod på hjul. Ja dom rullade ut. Grovbröd Limpor Fransktbröd och lite bakelser låg i en salig röra bak mig.
Ingen bra dag. :oops: :oops: :oops:
Nästa blir 730

skogsbil
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Nästa

Besvara
78 inlägg • Sida 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 8

Återgå till Scanias värld