Har alltid haft nöjet att få köra Scania 4 serie, Kört en 164G 480 02a.. men har nu även fått börja köra en R serie en tidig R500, 05a med analog färdskrivare.
Jag upplever att jag sitter väldigt dåligt i stolen, får ont i knäna efter bara några få timmars körning. Har rätt många stopp per dag ibland upp emot 20-30st.
Hur har ni era stolar? i 4 serie scanian hade jag luftat driven & boggin sen parabel fram fast nu denna R500a är helluftad runt om.
på 4 serien körde jag luftlös stol och ändrade bara vinkeln på sitt dynan ibland någon gång per dag för att få en annan vinkel på knäna upplevde aldrig då jag hade ont.
Denna R500a jag kör nu har man stolen utan luft dvs den knappen längst bak av så är ju stolen helt utan luft då hamnar den så långt ner, får ont rätt fort då för att de känns som jag sitter för långt ner mot golvet.
Slår jag då på den knappen och petar upp 3e knappen bakifrån några snäpp så åker ju stolen upp 4-8 cm vilket känns bättre, sen har man knappen längst fram i botten dvs så ej stolen hoppar å far i guppen.
Men ska man då kliva ut ur lastbilen så direkt man ställer sig för att kliva ut så strävar ju stolen att åka uppåt när man ställer sig så då känns de lite som man typ halv klämmer sig mot ratten.
Nåja dåligt skrivet detta hoppas ni förstår vad jag menar.
Hur sitter ni?
- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012