Fattar inte hur ni tänker ibland,,,, BANDA lasten föri Heelveetteeee
när ni kör gardintrailer.. skåp är lite slappare...
Har hört att en Gardinare håller 300 kg per kvadratmeter med alla brädor i då.. men inte hundra...

Deep skrev:Inte konstigt att en del får böter !!!!!
Fattar inte hur ni tänker ibland,,,, BANDA lasten föri Heelveetteeee![]()
när ni kör gardintrailer.. skåp är lite slappare...
Har hört att en Gardinare håller 300 kg per kvadratmeter med alla brädor i då.. men inte hundra...

calle skrev:Tittade lite snabbt på blocket i dag.
Tycker här var en hel del att välja på i skåpväg, om man inte är allt för kräsen.
Om jag skulle välja, hade jag tagit ett äldre slitet skåp, före ny/nyare kapell/gardintrailer!
Varma sommardagar, tort väder och en timme kvar till helg, går det väl ann att öppna-banda-stänga en gardintrailer, men vid snöstorm, minusgrader, allmänt skitväder, dubbelställda pallar som ligger halvägs i sidled, trots spännband, hur roligt är detta i längden att hanskas med? Vem betalar mertiden det tar med allt extra klydd, som gardinen medför? Och hur fan ser man själv ut, när man är klar?
Nä, gardiner hör hemma i hytten, inte runt flaket!

calle skrev:Tittade lite snabbt på blocket i dag.
Tycker här var en hel del att välja på i skåpväg, om man inte är allt för kräsen.
Om jag skulle välja, hade jag tagit ett äldre slitet skåp, före ny/nyare kapell/gardintrailer!
Varma sommardagar, tort väder och en timme kvar till helg, går det väl ann att öppna-banda-stänga en gardintrailer, men vid snöstorm, minusgrader, allmänt skitväder, dubbelställda pallar som ligger halvägs i sidled, trots spännband, hur roligt är detta i längden att hanskas med? Vem betalar mertiden det tar med allt extra klydd, som gardinen medför? Och hur fan ser man själv ut, när man är klar?
Nä, gardiner hör hemma i hytten, inte runt flaket!

Tega skrev:Skönt med skåp!
Måste bli spännande att banda 33 ppl dubbelställda schampopallar exempelvis i en kapellare. För vad händer när man försöker banda över kartonger... Som en kniv i ett smörpaket, och där gör inga kantskydd mycket nytta iheller. Möjligen tompallar på topp, men vem har ett 30 tal tompallar med sig överallt??

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst