• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Scania ‹ Scanias värld
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

Enbils Åkare söker speditör

Kör du Scania? Här är kategorin för dig.
Besvara
41 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Enbils Åkare söker speditör

Inläggav killbill81 mån 10 maj 2010, 15:54

Hej Det är så att jag har fått erbjudan utav ett Dansk företag som heter HCS att dra kyltrailer för dom i Norden samt Benelux-länderna. det låter ju intressant. Men jag jag skulle vilja ha lite mera info om dom för jag har ringt å pratat med dom. Men det skulle vara gott å få höra ifrån några andra. Hur dom uppfattar dom och hur det är att jobba för dom.
Sen så vill jag höra om någon vet nån Speditör som har plats för en enbils åkare. utgår från Göteborg. Jag är intresserad utav att dra kyltrailer i skandinavien samt.Benelux-länderna. Kan ligga ute..
Tips Någon?

killbill81
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

Re: Enbils Åkare söker speditör

Inläggav frantzen mån 10 maj 2010, 16:13

Vart i kontakt med dom jag med, tyckte dock det var ruskigt dåligt betalt om jag ska vara helt ärlig? Sen inte kunna räkna med att komma hem varje helg osv..
Begär att få hem ett kontrakt och gå igenom, tyvärr kastat det jag hade låg
Loud pipes save lives!

frantzen
(750+ inlägg)
(750+ inlägg)

• E-post

Inläggav killbill81 mån 10 maj 2010, 16:37

Till frantzen

Jag har fått hem ett kontrakt.
Det med att komma hem var okej för många resor går ut å in via Göteborg så den biten är okej.
Men det jag tycket var konstig var milpengen som man skulle få dn var lite låg dom kunde ge mej 76DKR å det är ca 99.50 svenska så som kursen är just nu.. vad fick du för erbjudande på mil pengen???

killbill81
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

Inläggav Soldierboy mån 10 maj 2010, 19:37

Ska du köra för dom pengarna och stå för egen trailer? Sen vägskatter och doningar i tyskland?! Finns det någon garanti för vad som händer om du inte får lass, minimi debiteringer eller så? bilen ska ju kunna gå med en anställd chufför där du inte ska behöva putta till pengar själv! Tyvärr är det kaffepengar speditörerna erbjuder!

Soldierboy
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav killbill81 mån 10 maj 2010, 20:57

Jag får hyra trailer i från dom. å det skulle kosta 9500dkr i månaden står det i avtalet. som jag kan tyda i avtalet så står dom för vägskatten å sånt det står i avtalet. Det står inget i avtalet vad som händer om jag inte får last. det finns inget i avtalet om minimi dediteringer. ska bilen gå med en anställd så går det inte med 76DKR milen.
:?

killbill81
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

Inläggav bentzer tis 11 maj 2010, 06:01

killbill81 skrev:Jag får hyra trailer i från dom. å det skulle kosta 9500dkr i månaden står det i avtalet. som jag kan tyda i avtalet så står dom för vägskatten å sånt det står i avtalet. Det står inget i avtalet vad som händer om jag inte får last. det finns inget i avtalet om minimi dediteringer. ska bilen gå med en anställd så går det inte med 76DKR milen.

Ett tips kan ju kanske vara att vända dig till SÅ och kolla med dom. dom borde ju faktiskt ha lite koll.. :P
När jag blir stor ska jag också köra riktig bil.. :P

bentzer
(500+ inlägg)
(500+ inlägg)

• E-post

Inläggav killbill81 tis 11 maj 2010, 09:38

Men det jag lurar lite på. vad är det för milpriser nu förtiden. :?:
Jag tycker man läser å hör så olika priser nu för tiden.
Det kan ju vara svårt att veta vad det är för milpriser nu förtiden Men jag tänkte ett hum :)

killbill81
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

Inläggav bentzer tis 11 maj 2010, 11:17

jag hittade denna sida på nätet..
hoppas den kommer till användning: http://www.tonysbudbil.se/14.html
När jag blir stor ska jag också köra riktig bil.. :P

bentzer
(500+ inlägg)
(500+ inlägg)

• E-post

Inläggav Uffe Revben tis 11 maj 2010, 12:42

killbill81 skrev:Jag får hyra trailer i från dom. å det skulle kosta 9500dkr i månaden står det i avtalet. som jag kan tyda i avtalet så står dom för vägskatten å sånt det står i avtalet. Det står inget i avtalet vad som händer om jag inte får last. det finns inget i avtalet om minimi dediteringer. ska bilen gå med en anställd så går det inte med 76DKR milen.

HCS betalar inget för tomkörning. Lastar du inte i samma kåk som du lossar kör du gratis till lastningen. Det står inget i avtalet om det, utan det kommer du märka när avräkningen kommer.

Uffe Revben
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav frantzen tis 11 maj 2010, 15:54

Jag fick erbjudande om 102:- kr/mil + 3% färjeavgift, 14000 i månaden i trailerhyra, då får man stå för däck till trailern med. Upp till 7,5 mil tomkörning kunde man räkna med men inte mer enligt dom, ca 1000-1200 mil per månad, vilket inte är överdrivet mycket i sån körning enligt mig, mao som upplagt för polackliv, bättre betalt å dra löstrailers direkt under dsv lr liknande!
Vart förfrågad om trailerdragning mälardalen - vestlandet i norge, 320 mil i veckan, 105:- milen, ingen trailerhyra och dom stog för bompengar osv, tyvärr vart det inget då uppdragsgivaren hellre ville ha bil å släp ekipage, gick mest på volym dit och vikt hem å då var det med fördelaktigt med bil å släp kombination
Loud pipes save lives!

frantzen
(750+ inlägg)
(750+ inlägg)

• E-post

Nästa

Besvara
41 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Återgå till Scanias värld