Jag har dubbla pipor upp bakom hytten men jag tycker inte alls de låter mycke. Fast det är ganska många 90graders böjar på avgassystemet så de dämpar nog lite
Ja då lär man nog ha en decibelmätare för att veta hur mycket en Scania med raka rör låter . Alla bilar låter ju såpass olika beroende på hur man gör jobbet .. Antal böjar , typ av rör , längder på rör . Osv Osv . En jäkla massa som spelar in där .
Själv har ja ett sidpipe från framhjul te drivhjul , och inte störs jag av det i hytten . Men sen är man ju så jäkla skadad så man har rutan nere i tid och otid .
På min gamla 143a gick röret av precis innan dämparen... Ja sa till åkaren att det INTE var nån brådska o laga.. Han sa att ja skulle tröttna på dånet i hytten snart.. Körde drygt tre månader så o jag ledsnade definitivt inte.... De dånade inget i hytten, med rutan uppe märktes knappt nån skillnad...
Men som dimman sa så är man ju så skadad att rutan nog var mer nere än uppe under den tiden... hehe.. speciellt i tunnlar o dylikt...