Om du blir hungrig utmed E22 ska du inte stanna vid Fårbo Sibylla norr om Oskarshamn. Beställde 10 köttbullar med mos o räksallad, 60:-. Tre ynka glass-skopor med mos 10 köttbullar en msk räksallad. Inte mycket mat för en som är hungrig. Inget tips för dig som är hungrig när matsäcken är slut. Jo en liten Pucko ingick i priset också.
Ha ha, nej där blir man inte direkt mätt. Men det frestar ju att svänga in där för det är ju en stor och fin plan att parkera på. Men det är nog det enda som talar för deras fördel... Ja och det faktum att det inte finns så mycket annat i krokarna där. Då är det lika bra att blåsa ner till O-hamn, de har ju iallafall Donken...
Jo, man blir ju urfattig om man ska leva på mat från gatukök, makor är nog det jag äter mest. Äggmakor är förjävla gott. Sen är det både billigt och enkelt. Pasta kan man ju också ta med sig, men det är inget som jag är gla för. Bara man inte glömmer kaffet, för då kan det bli jobbigt.
Ett dyrt taskigt ställe ut med e4 vid gränna är vätterleden ta en hamburgertallrik och en 33cl läsk för 98 spänn, det är en sedvanlig hamburgare modell scan frysdisken med en halv näve pommes till, en gång aldrig mer !!
Den som vill äta nudelsoppa ute på fält kan med fördel göra i ordning innan avresa, lägga nudlarna i en matlåda och hälla buljongen i en termos. När maten väl ska ätas upp är det bara att tömma soppan över nudlarna och maten bör hålla någorlunda ättemperatur, jag har aldrig testat detta själv men ville ändå rekommendera det för er.
Skippa skräpmaten och käka dagens... Då får man säga stop när man tycker det räcker på många ställen:) Bra mycke nyttigare, billigare och du står dig längre. Glöm inte sallad och knäckemackan
har ett bra tips, längs E4:an om du rullar där....
Torsvik södra, precis innan jönköping, bredvid statoil macken, god mat, dagens kostar 69:- för chaffisar, alltid 2 rätter o välja mellan... Då ingår mjölk till maten, kaffe, salladsbuffe´ och knäckebröd... man får faktiskt ganska mycket mat, o dom har jätte bra service!
Brändåsen, lite mat för mycket pengar. Dessutom påminner parkeringen om en potatisåker, sist jag var in med lastbil där höll jag på att köra sönder den i groparna där inne. Med dom priserna dom har på maten så borde det bli pengar över till att asfaltera parkeringen.