Hej. Jag har köpt en pioneer stereo och även köpt en modul att koppla in så att orginalknapparna på ratten ska funka. Men får det inte att funka. Har varit inne där jag köpte det och provade både att byta stereo och byta modul utan framgång. Dom hade inte varit med om att det inte funkat tidigare så dom skulle kolla vidare. Tänkte kolla här om det är någon med samma problem eller lösningar. Bilen är ju helt ny en r480 -09. Kan de har bytat nått på elsystemen? Tacksam för svar! //Peter
jag har en pioneer i min R500. Scania sålde den med modul,inte alla modeler som funkar.. jag kopplade inte in min själv,men det funkar kanon.. den enda som inte kommer funka är dosan bak i sängen,kan inte köra cd/radio från den mer än med orginal möget... Hör med atteviks/Scania så bör dem väl ha svar...
Tjena! Har just samma problem, om du har den nya stora lcd displayen i din bil så är det den som gör att rattstyrningen inte funkar. Dom har ändrat på canbus styrningen till lcd och det påverkade rattstyrningen så där ligger felet, efter vad jag har hört så ska pioneer testa ut en ny styrning i slutet av april eller början maj.
Har precis fått hem Kenwoods kablage till 09orna, men vet inte vart jag ska koppla in de två tåtar som ska komma från ratten. Enligt beskrivningen ska det vara i någon kontakt som heter U6B. Vart hittar man den? Är det samma ställe Pioneer tar sin signal?
Der findes nu en Rattfjærr til pioneer og kenwood radioer til Scania 2009 & 2010 med nyt kombiinstrument med digital visning.. Kan fås hos www.hificarfi.dk Så ved i det..