• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Utrustning ‹ Ljud och bild
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

AUX ingång

Hur har du utrustat din lastbil?
Besvara
7 inlägg • Sida 1 av 1

AUX ingång

Inläggav ScaniaElin sön 17 apr 2011, 08:55

Hejsan!

Har fått en ny R480 och sett att det finns en AUX ingång...skulle vara smidigt att spela musik genom den men undrar nu vad som är bäst att ha och koppla in...bärbara datorn? mp3 spelare? har en mini pro och undrar om de finns någon kabel att köpa till den så man kan spela musik från den kanske? ge tips vad som är smidigast! tar helst inte med mig datorn pg a. att ibland blåser halva spånlasset in i bilen när man öppnar dörren :P!...

Sen undrar jag om 480orna har nåt skitmusikpaket? inte nog me att motorerna är kassa...skallrar redan i en högtalare och då har jag inte spelat högt...samma är det me en annan 480 på jobbet.500an jag hade innan hade ett jäkla dunk och den hade gått 120 tusen mil...musiken är ju en ganska viktig del och då vill man inte sitta och störas på att det låter förjäkligt, och speciellt i en ny bil, kanske får åka in på scania och be dom sätta in nå värstinghögtalare haha!

/Elin
~*Riktiga tjejer luktar Diesel*~

ScaniaElin
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Re: AUX ingång

Inläggav nnh sön 17 apr 2011, 13:47

klart smidigaste för dig är väl att köpa en mp3 spelare typ 2gb lägga in massa musik sen ha den kopplad till stereon via aux... Jag menar telefonen vill man ju kunna ringa i och så.

Så skulle jag gjort iaf.

nnh
(500+ inlägg)
(500+ inlägg)

• E-post

Inläggav M Rova sön 17 apr 2011, 21:57

leta runt på forumet angående att de skorrar/skramlar i dörrhögtalaren, vill minnas att de har varit uppe tidigare och de var inte elementet de var fel på utan om de var gummidamasken mellan dörren till luften eller om de va nå annat plast.

mvh markus

M Rova
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav Arvid90 tis 15 nov 2011, 17:20

Är ju ganska smidigt om du har en smartphone med spotify. det kör jag med och de funkar klockrent enligt mig. även när man använder gpsen på luren :P

Arvid90
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Great tor 26 jan 2012, 05:55

Bryter mig in lite, har monterat dit 3,5mm uttaget precis. Och när man skulle sätta i kontakten bak i stereon, så satt
det en kontakt där redan, den kontakten hade 1st lila kabel i, nån som vet vad den gör? nu blev den ju liggandes lös.

Great
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav messmör lör 28 jan 2012, 03:50

Great skrev:Bryter mig in lite, har monterat dit 3,5mm uttaget precis. Och när man skulle sätta i kontakten bak i stereon, så satt
det en kontakt där redan, den kontakten hade 1st lila kabel i, nån som vet vad den gör? nu blev den ju liggandes lös.

Med den borta kan du inte styra radion från sängen. Går dock att pilla dit den lila sladden i den nya kontakten du fick..men pilligt är det ;)
Va som fôlk - Dreck mjölk

messmör
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Great lör 28 jan 2012, 20:05

Tack för svaret, då får den ligga eftersom jag har CR16 hytten, finns ju ingen styrning där.

Great
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Besvara
7 inlägg • Sida 1 av 1

Återgå till Ljud och bild