• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Vägar och trafik ‹ Lastbilar och trafiken
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

TRAFIK FARA

Diskutera trafiken, olyckor och hur vi tillsammans kan göra vägarna säkrare.
Besvara
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2

TRAFIK FARA

Inläggav MAGNUS sön 16 okt 2011, 14:05

hejsan
jo en sak som jag undrar över är hur yrkeschafförer tänker
jobbar som mekaniker o lagar lastbilar ibland vid väg kanten /parkering
dom som kör mest vårdslöst är just lastbilarna.
var ute i lördags å lagade en lastbil på en parkering o hade hämtat ett verktyg ur servicebilen , just som jag skulle ta ett steg på sidan av lastbilen och av vana så kikade jag fram bara för att se om nån bil kom , jo en lastbil kom dånande . mycket nära . hade jag nu stått på sidan av lastbilen hade jag nog inte skrivit här . o det är ju inte första gången det här har hänt , och största delen av dom som kör för nära o för fort är just lastbilarna . vill påpeka att varnings triangel var ut placerad 100 m före , varnings blinkers var på på lastbilen + rotation ljus på service bilen och det var skymmning . = man såg ljusen på långt håll.
ja person bilarna kör fort o nära dom med , har blivit nuddad med en backspegel i overallsärmen en gång , hade vinteroverall då så mycket tyg .
scania har nu till o med skickat ut ett pm om arbete på väg . vissa verkstäder i sverige får inte ens jobba med en bil på väg kanten nu mera pga av denna sak , än så länge är detta bara en rekomendation som pm handlar om att händanefter så ska ej arbete med en lastbil ske vid vägkanten utan bärgas in .