Kom körandes med min personbil nu ikväll.
Fattade tidigt att det var poliskontroll framför på gång.
Blev mycket riktigt invinkad och fick blåsa och visa körkort.
Sen tyckte snubben att jag skulle få en bot för mina glöggare i extraljusen när dom lyste blått påstod han.
Till saken hör är att jag har 5-6 watts xenonvita glöggare i mina Blå Hella extraljus, så ja visst blått sken lyser dom men inte är det då mer blått än vissa xenon vita personbilars hel & halv ljus ger ifrån sig
Jag sa rätt fort till honom att någon bötes lapp kommer jag inte skriva på, och han antecknade och antecknade i sitt lilla block, tittade på körkortet flera gånger...till slut sa jag skriv vad du nu har att skriva jag vill åka hem och sova.
Ja till slut sa han ju att ja ha en trevlig kväll så fick jag åka och att jag borde veta att nått blått sken framåt är inte tillåtet.
For ifrån platsen ingen böter fick jag med mig...frågan är vad händer nu?
Skickar dom hem papper på en rättegång eller insåg polisen att detta fall aldrig skulle hålla för en rättegång så han skiter i att anmäla eller?
Några bevis finns ju inte ens tog varken nått kort eller några av hans kollegor kollade på mina extraljus.
Ps. ska givetvis montera in en knapp i helgen så jag kan slå av mina glöggare när jag närmar mig en polis kontroll i fortsättningen
- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012