- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012

Hellectric skrev:I vintras upptäckte jag i spegeln att hela ekipaget var på väg ut i mötande körfält (höll 80). Gjorde som jag fick lära mig i körskolan och stämplade gasen i botten och drog det rakt igen. Vad tror ni hade hänt om bilen hade varit spärrad på 80..? Man måste se det från flera vinklar...

cyberk2 skrev:HAHA, vilket puckoTänk va mycket bromsar på vagnen det skulle gå åt helt i onödan, typ kommer man till en nedförsbacke och låter det rulla så bromsar vagnen ekipaget hela tiden så dom brinner upp. Man får bromsbortfall för att bromsarna blir för varma, ekipaget skenar går 150+ nedanför backen (typ skuleberget nedanför övik) så man totalskrotar.

Hellectric skrev:cyberk2 skrev:HAHA, vilket puckoTänk va mycket bromsar på vagnen det skulle gå åt helt i onödan, typ kommer man till en nedförsbacke och låter det rulla så bromsar vagnen ekipaget hela tiden så dom brinner upp. Man får bromsbortfall för att bromsarna blir för varma, ekipaget skenar går 150+ nedanför backen (typ skuleberget nedanför övik) så man totalskrotar.
Vad yrar du om?

torparn skrev:Hellectric skrev:cyberk2 skrev:HAHA, vilket puckoTänk va mycket bromsar på vagnen det skulle gå åt helt i onödan, typ kommer man till en nedförsbacke och låter det rulla så bromsar vagnen ekipaget hela tiden så dom brinner upp. Man får bromsbortfall för att bromsarna blir för varma, ekipaget skenar går 150+ nedanför backen (typ skuleberget nedanför övik) så man totalskrotar.
Vad yrar du om?
verkar som att det är på fler ställen än bromsarna som det har brunnit!!!

Återgå till Framtidens lastbil
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst