Hej! Vill klaga lite på Scanias kylskåp. När man är 2 chaufförer och har kylskåpet fullt händer det ofta att vredet för temperatur reglaget ändras när man skjuter in lådan i kylskåpet. Vilket resulterar i att det blir för varmt eller kallt i kylsåpet och frysen. Waeco har ett bättre system med reglaget på utsidan. Det kunde scania också ha, tillexempel en digital display på framsidan som visar temperaturen i kylskåpet.
Det som sitter i bilarna är ett jävla skitskåp, ska man ha nåt i frysen som man verkligen vill ha fryst så fryser det mesta i kylskåpet också. Det är alldeles för litet men det är väl gjort för trafikskolor o liknande så dom kan ha lite glass o ett par flaskor vatten med sig på dagarna när dom är ute o övningskör !
Håller med om att kylskåpet är för litet och vredet där man ställer kylan sitter på helt fel ställe. Men däremot tycker jag det funkar ricktigt bra till det som det är tänkt till,att hålla matvaror kylda.Temeraturen i ett kylskåp bör ligga runt 6+ grader,denna temp når jag på 4an (i våran bil)på vredet.Är fullt medveten om att fruckt och grönt framför allt fryser sönder om man vrider på uppemot 6 och 7 på vredet men varför så kallt?då kan man ju kasta sakerna i frysen med en gång.Så tillskillnad från kylskåpet som satt monterat i våran Volvo FM, som fick ostmackorna att se slickade ut och vattnet att kännas fickljumet så tycker jag att det funkar ricktigt bra,men men allt kan ju givetvis bli bättre./T