• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Scania ‹ Framtidens lastbil
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

Förslag på förbättringar i hytten

Vad tror du?
Besvara
53 inlägg • Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6

Förslag på förbättringar i hytten

Inläggav Soldierboy tor 03 jul 2008, 19:56

Jag kör en topline där man ofta är två i hytten. Till att börja med så en sån enkel sam som mugghållare är ju aldrig fel, för någon vettig sådan finns inte i hytten. Sen kan man väl konstruera översta fotsteget så att man kan ställa skorna där oavsett väder, gärna så att de står där bra för jag kör aldrig med skor i hytten. Samma sak, om man då istället har skorna i hytten hade det ju varit perfekt om man kunde få en blåst varmluft/torka dem, typ ett riktigt skoställ, detta gäller ju även handskar, för vilken lastbil har inte handskar? Man ska väl inte behöva gå till nån påbyggare för att få detta? Det är samma sak med papper, när man har papper man kanske bläddrar i under färd är det kanske inte alltid så lätt att ta de på hyllan ovanför föraren, kan man inte konstruera ett fack vid sidan av stolen tex där man kan köra när en pärm eller liknande? Har även en Interactor 600, vilket är en dator från stenåldern med sjukt mycket begränsningar, med tanke på priset är den inte värd att tittas på, hur svårt kan det va att slänga i en dator med modern teknik och möjligheter att slippa ha med bärbar dator som då är stöldbegärlig. Kan det inte va standard med 230volts uttag i hytten samt som vi byggt in en batteriladdare med extra batterierna som då börjar ladda när man sätter i motorvärmar kabeln i CAB kontakten på passargerar steget, det hade ju även varit begåvat att sätta CAB och ENGINGE kontakterna på förarsteget så man inte "glömmer" dra ur dessa. Någon som håller med? ;)

Soldierboy
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Re: Förslag på förbättringar i hytten

Inläggav robban tor 03 jul 2008, 20:17

det har du rätt i, jag har ingen topline men jag kör heller inte med skorna på och när det regnar händer det att dom blir blöta, det är jobbigt, men någon måste ju ha tänkt på det du skriver om eller??? det skulle göra vår värld lite bättre!

robban
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Dimman tor 03 jul 2008, 21:12

Där satte du fasiken huvet på spiken , en handsk tork i hytten vore perfekt . Händer allt för ofta att handskar blir genomvåta , och dom torkar ju inte föränn efter flera dagar . Finns ju visserligen plast handskar för våtare ändamål , men ingen höjdare att jobba i .

Sen skulle jag önska att Scania tog efter konkurenten Volvo lite på planet hytt inredning .
Scania fortsätter med sin tråkiga gråa färg medans volvo har lite att välja på , där ligger Scania långt efter .

Dimman
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav isacssowN tor 03 jul 2008, 21:44

Dimman skrev:Sen skulle jag önska att Scania tog efter konkurenten Volvo lite på planet hytt inredning .
Scania fortsätter med sin tråkiga gråa färg medans volvo har lite att välja på , där ligger Scania långt efter .

Håller med dig Dimman, där liggar dom mycket efter faktiskt!

isacssowN
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav BerraGson tor 03 jul 2008, 23:29

Jag håller med soilderboy och dimman.
En annan tanke är som jag satt och bollade på idag. Om man är ensam förare eller har med sin flickvän. Varför inte ta tillbaka den gamla sängen ovanför föraren?
Ta bort dom två sängarna bakom stolarna och tryck dit skåp eller förvaringsfack.
Bild<---Världens bästa kompis

BerraGson
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav affe fre 04 jul 2008, 21:13

Bra ide Erik

Tycker att du ska skicak ett e-meil till Scania och säga vad du tycker och dina ideer!
Dom blir säkert jätte glada för tipps ;)
Eller har jag fel?

affe
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Truckerpalle lör 05 jul 2008, 13:36

Ang. blöta hanskar, så såg jag en annons i Trailer Om en simpel grej som hette Mobidry.se En böjd ståltråd som man sätter i ventilationsutblåsen i hytten Och det kan man ju göra själv om man vill, Jag vill inte ha mina skitiga handskar i hytten så därför hade jag föredragit nån form av värmeslinga i facket brevid dörren där man hade kunnat torra sina handskar:D

Truckerpalle
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav BerraGson lör 05 jul 2008, 13:48

Truckerpalle skrev:Ang. blöta hanskar, så såg jag en annons i Trailer Om en simpel grej som hette Mobidry.se En böjd ståltråd som man sätter i ventilationsutblåsen i hytten Och det kan man ju göra själv om man vill, Jag vill inte ha mina skitiga handskar i hytten så därför hade jag föredragit nån form av värmeslinga i facket brevid dörren där man hade kunnat torra sina handskar:D

Det var en jäkligt smart grej. Tror jag skall göra samma sak.
Bild<---Världens bästa kompis

BerraGson
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Skogschaffis lör 05 jul 2008, 15:44

jag satte bara in ett litet värme element i ett av sidofacken för att torka handskar o dylikt som blir blött..de funkar utmärkt.

Skogschaffis
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Soldierboy sön 06 jul 2008, 20:10

Visst är det jättebra att sätta en hylla på instrument panalen, ett element i lådan och en ståltråd på fläkten. Men varför? Ska man inte kunna ha det som tillval på en bil som kostar miljoner? Scania har ju inget forum där man kan kontaka dem för förslag, har pratat med anställda. Det får nog bli skärpning på Vagnfabriksaktiebolaget i Södertelge.

Soldierboy
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Nästa

Besvara
53 inlägg • Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6

Återgå till Framtidens lastbil