Sqweebz skrev:scaniabest skrev:gotti skrev:Volvo har nu kommit med en motor som har 700 HK.
Se http://www.volvotrucks.com/morepowerlessfuel
Dom kan få göra en med 1000 om dem vill, de e fortfarande inte V8![]()
Nä, fär uppenbarligen så behövs det ingen jäkla V8 för att komma upp i hästar.. Visst, du får ett annat vrid i en Vinkel.. men thats it! (ja ljudet också men det har inget med prestandan att göra) 6:a, V8:a, rak 4:a.. jag skiter i vilket faktiskt, bara den gör sitt jobb och håller. Om jag som åkare får välja: En V8a som rasar och måste lagas hela tiden eller en Volvo/CAT 6:a som funkar felfritt och och orkar mer än nog att framföra ett tungt fordon.. Ja, helt klart att jag väljer 6:an.. (mankan så klart vända på det också..) Man väljer inte en V8a bara för att den har ett annat vrid eller liknande.. Många gillar scania, många andra Volvo.. och vissa även Renault.. Huvudsaken den funkar, går billigt och Är billig.
En 620 skrämmer man lätt upp i 680 (bara att chippa så får man 60hk till..) Men grejerna ska hålla också. Alla fordons företag strävar efter att vara värre än andra.. kommer alltid att vara så. Starkare, snabbare, snyggare, större, mindre, effektivare.. Allt.. DEt är bara en enda sjuk tävling. Men inte fan skulle jag klaga att köra runt i en 650 alt. 700 hästars bil heller.. Oavsett modell på motorn!
Vill bara lägga en kommentar här. Scanias 470 är den sämsta motorn som gjorts av Scania. Den går bara sönder. Alla, som jag känner som köpt nya 470 har lagat dem, efter de har det köpt V8 som gått fel fritt.
Men jag vet inte:S ....