• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Scania ‹ Framtidens lastbil
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

650 hk?

Vad tror du?
Besvara
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2

Re: 650 hk?, nu 700HP!

Inläggav Tobban_ tis 24 mar 2009, 19:48

Sqweebz skrev:
scaniabest skrev:
gotti skrev:Volvo har nu kommit med en motor som har 700 HK.
Se http://www.volvotrucks.com/morepowerlessfuel

Dom kan få göra en med 1000 om dem vill, de e fortfarande inte V8 :twisted: :mrgreen:

Nä, fär uppenbarligen så behövs det ingen jäkla V8 för att komma upp i hästar.. Visst, du får ett annat vrid i en Vinkel.. men thats it! (ja ljudet också men det har inget med prestandan att göra) 6:a, V8:a, rak 4:a.. jag skiter i vilket faktiskt, bara den gör sitt jobb och håller. Om jag som åkare får välja: En V8a som rasar och måste lagas hela tiden eller en Volvo/CAT 6:a som funkar felfritt och och orkar mer än nog att framföra ett tungt fordon.. Ja, helt klart att jag väljer 6:an.. (mankan så klart vända på det också..) Man väljer inte en V8a bara för att den har ett annat vrid eller liknande.. Många gillar scania, många andra Volvo.. och vissa även Renault.. Huvudsaken den funkar, går billigt och Är billig.

En 620 skrämmer man lätt upp i 680 (bara att chippa så får man 60hk till..) Men grejerna ska hålla också. Alla fordons företag strävar efter att vara värre än andra.. kommer alltid att vara så. Starkare, snabbare, snyggare, större, mindre, effektivare.. Allt.. DEt är bara en enda sjuk tävling. Men inte fan skulle jag klaga att köra runt i en 650 alt. 700 hästars bil heller.. Oavsett modell på motorn! :D

Vill bara lägga en kommentar här. Scanias 470 är den sämsta motorn som gjorts av Scania. Den går bara sönder. Alla, som jag känner som köpt nya 470 har lagat dem, efter de har det köpt V8 som gått fel fritt.
Men jag vet inte:S ....

Tobban_
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Re: 650 hk?

Inläggav mekarmike ons 25 mar 2009, 06:34

Just 470 motorn var ett stort fel hela den.
Sista generationen är bätttre eller bra dock, detta är ju en motor med turbocompound, så det är väl den som ställde till mycket bekymmer.
Vi får se hur R480 håller, 12 liters 480 då den har också turbocompound.
13 literns 480 har det inte.

mekarmike
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Lotsen ons 25 mar 2009, 19:03

Sqweebz skrev:
scaniabest skrev:
gotti skrev:Volvo har nu kommit med en motor som har 700 HK.
Se http://www.volvotrucks.com/morepowerlessfuel

Dom kan få göra en med 1000 om dem vill, de e fortfarande inte V8 :twisted: :mrgreen:

Nä, fär uppenbarligen så behövs det ingen jäkla V8 för att komma upp i hästar.. Visst, du får ett annat vrid i en Vinkel.. men thats it! (ja ljudet också men det har inget med prestandan att göra) 6:a, V8:a, rak 4:a.. jag skiter i vilket faktiskt, bara den gör sitt jobb och håller. Om jag som åkare får välja: En V8a som rasar och måste lagas hela tiden eller en Volvo/CAT 6:a som funkar felfritt och och orkar mer än nog att framföra ett tungt fordon.. Ja, helt klart att jag väljer 6:an.. (mankan så klart vända på det också..) Man väljer inte en V8a bara för att den har ett annat vrid eller liknande.. Många gillar scania, många andra Volvo.. och vissa även Renault.. Huvudsaken den funkar, går billigt och Är billig.

En 620 skrämmer man lätt upp i 680 (bara att chippa så får man 60hk till..) Men grejerna ska hålla också. Alla fordons företag strävar efter att vara värre än andra.. kommer alltid att vara så. Starkare, snabbare, snyggare, större, mindre, effektivare.. Allt.. DEt är bara en enda sjuk tävling. Men inte fan skulle jag klaga att köra runt i en 650 alt. 700 hästars bil heller.. Oavsett modell på motorn! :D

På vårat åkeri kör vi 12 scania med vinkel8 vi tar ut ca 150 000 mil ur dom innan vi byter oftast inte alltid men nästan 150 000 problem fria mil,vi hade en 124 som gick dom milen men på2 motorer.
Så chefen väljer vinkeln pga driftsäkerhet.

Lotsen
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Re: 650 hk?

Inläggav ljusdalingen ons 13 maj 2009, 11:53

ProMotec till R620 Euro4/5 ger 730hk/3530Nm

ljusdalingen
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Sqweebz ons 13 maj 2009, 13:55

Tobban_ skrev:
Vill bara lägga en kommentar här. Scanias 470 är den sämsta motorn som gjorts av Scania. Den går bara sönder. Alla, som jag känner som köpt nya 470 har lagat dem, efter de har det köpt V8 som gått fel fritt.
Men jag vet inte:S ....

Nu är det ju så att första (?) generationen av 470in (som satt i 4-serien) är ingen 470. Den är så satans uppskrämd den motorn så det var därför den gick sönder. Många som säger att dom gick som ett skott trots att det bara var en 470.. inte så konstigt när det var närmare 530hk i dom om jag inte minns fel. :P Men sen finns det måndags exemplar av alla motorer. Har en polare som har en 470 och den har aldrig gått sönder mer än tex slitagedelar. :)
* Det kan vara kul utan alkohol, men varför chansa
* Min Oboybrunn är enkelriktad
* \m/ d(^^,)b\m/

Sqweebz
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Föregående

Besvara
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2

Återgå till Framtidens lastbil