Finns det någon som har tips på vart man kan sätta gps,en i en R-hytt så att man når den utan att behöva hänga över ratten?
Tacksam för idéer och gärna bilder på hur ni har löst detta?
- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012

En lapp skrev:Dom GPS:er jag haft, har jag satt till vänster i hytten. Tycker det funkar bra, trots att jag är högerhänt. Tycker också det är lättare att hålla koll på den, i.o.m att man inte behöver flytta blicken så långt.

nnh skrev:tog kort idag på hur jag har löst det hela i min 4 serie scania.
Först hade jag sugkoppen placerad på vänstra fönstret för att få den nära. Men det blev ohållbart i längden man glömde av sig och körde ner rutan så lossnade den eller glömde slita ut kabeln då man ska öppna dörren så sträcktes kabeln rejält.
Svetsade bara ett fäste, borra 2 hål med samma mått som skruvarna till ljusomställaren sen satte dit ett plattjärn och ett litet rundjärn upp från det sen en platta där jag skruvade fast sugkoppsfästet i så det kan aldrig lossna.... ja du ser ju på bilderna.
Nått liknande borde ju lätt gå göra för R serien?

En lapp skrev:Njae, det var nog ett skruvfäste. Men du kan väl sätta den en bit från A-stolpen, den är väl inte så stor?. Då kommer den väl inte för nära dosan till fjädringen, menar jag.

Bernard skrev:Sant men det känns så avlägset på något sätt. det bästa hade varit om det kunde varit något som på 4-serien där man kunde suga fast hållaren på askkoppslocket.

Bernard skrev:nnh skrev:tog kort idag på hur jag har löst det hela i min 4 serie scania.
Först hade jag sugkoppen placerad på vänstra fönstret för att få den nära. Men det blev ohållbart i längden man glömde av sig och körde ner rutan så lossnade den eller glömde slita ut kabeln då man ska öppna dörren så sträcktes kabeln rejält.
Svetsade bara ett fäste, borra 2 hål med samma mått som skruvarna till ljusomställaren sen satte dit ett plattjärn och ett litet rundjärn upp från det sen en platta där jag skruvade fast sugkoppsfästet i så det kan aldrig lossna.... ja du ser ju på bilderna.
Nått liknande borde ju lätt gå göra för R serien?
Grejen är att precis där du har din gps har vi gjort en hållare till luftfjädringsdosan, eftersom vi använder den typ hela tiden när vi rangerar burkar och så så är det bara att trycka där istället för att rota nere bredvid stolen där det redan är trångt med lastväxlarspakar och allt möjligt.. annars hade vi gjort ett fäste på samma sätt typ som dig =)

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst