Någon som vet om det finns någon gps som räknar tiden man kör? dvs körtiden som bilen rullar. Inte tiden hur lång tid de tar mellan punkt A & B.
Någon som har något tips?
- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012

xeon skrev:Hur kan du tjäna tid på en gps?

Ragatan skrev:Fast om du kollar Garminen så ser du att den räknar rörelse om du står stilla också. Det gör den t.ex. när den växlar mellan olika satelliter, när du står på kraftuttaget, när det blåser kraftigt (så att det blir lite rörelse i fordonet) eller om du åker färja. Så den är knappast pålitligare än interactorn.
Roligaste med Garminen är när den registrerar hastigheter på 380 km/h när den växlar mellan satelliter

nnh skrev:Finns en garmin nuvi 200 eller 205 som är deras billigaste gps...den räknar tiden då bilen är i rörelsel...samt stå tid...helt perfekt faktiskt! Jag kör med en sån...Skiljer enormt mycket emot Scania interactorn man tjänar ca 50 minuter per lass med gpsn.
Adde skrev:nnh skrev:Finns en garmin nuvi 200 eller 205 som är deras billigaste gps...den räknar tiden då bilen är i rörelsel...samt stå tid...helt perfekt faktiskt! Jag kör med en sån...Skiljer enormt mycket emot Scania interactorn man tjänar ca 50 minuter per lass med gpsn.
Låter klockrent, skall införskaffa mig en sådan:)

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst