• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Föraryrket ‹ Arbetstider
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

digitalt skräp eller

Diskutera och tyck till.
Besvara
105 inlägg • Sida 10 av 11 • 1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Re: digitalt skräp eller

Inläggav Kung Bore sön 28 mar 2010, 00:06

SvartR500 skrev:
Kung Bore skrev:
nnh skrev:Fick höra idag att det går köra en halvmeter, dryga metern med digitala och ändå visas det som rast? nått som stämmer eller?

Tänkte även fråga ifall det är sant som sägs att man inte längre behöver rita eller skriva nått alls på baksidan av färdskrivarkorten längre?

1. Det stämmer att det går att köra ca1/2meter utan att det registreras som körning.
2. Det är sant att du ej behöver rita/skriva på baksidan av diagrambladen.

Men beror inte detta med att man kan köra en till två meter utan att de registreras på att de är lite segt i displayen bara?

Min bil funkar så,ca 1/2-1m sen registreras det körning.
Det där NNH skrev om att några lastar en kula o kör fram utan att skrivaren märker det skulle ej funka på min bil,varje gång jag flyttar den så kommer jag inte längre än 1/2-1m innan den registrerar körning så det verkar skilja lite från skrivare till skrivare. :?
Utan Lastbilen Stannar Sverige! Vem ska då föda de lata som inte vill jobba!

Kung Bore
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav fonz sön 28 mar 2010, 01:06

Alltså vilka jävla idioter vi chaufförer är som finner oss i denna osannolika cirkus!Nej lägg samma goa skrivare i alla taxibilar och alla firmabilar så ska vi se att helvetet brakar lös :twisted:

fonz
(65+ inlägg)
(65+ inlägg)

• E-post

Inläggav nnh sön 28 mar 2010, 10:49

klart du inte kommer längre än 0.5-1 meter då måste du ju stanna å hoppa fram yttligare 0.5-1 meter men de är ju inga problem då det är typ max 1,5-2 meter mellan varje manlucka

nnh
(500+ inlägg)
(500+ inlägg)

• E-post

Inläggav SvartR500 sön 28 mar 2010, 21:27

fonz skrev:Alltså vilka jävla idioter vi chaufförer är som finner oss i denna osannolika cirkus!Nej lägg samma goa skrivare i alla taxibilar och alla firmabilar så ska vi se att helvetet brakar lös :twisted:

de va en riktigt bra idé. ja tycker inte heller att vi ska finna oss i att vara slavar för några jävla pretto-politiker i bryssel.

SvartR500
(750+ inlägg)
(750+ inlägg)

• E-post

Inläggav Stefan_r480 mån 11 okt 2010, 18:10

Jag tycker skrivaren är skräp, mestadels för att jag knappt fattar hur den fungerar, och dels för att den stjäl en jäv*a massa körtid.
Kör grus med lastväxlare + lastväxlarvagn och varje gång jag tippar så stannar och stoppar jag kanske 10 gånger, och det stjäl ca 20-25 min körtid varje gång, även fast själva tippningen och rangeringen tar 15 min.

Men jag fattar inte riktigt, jag kör såhär att varje eftermiddag så tar jag ut mitt kort ur skrivaren, och varje morgon sätter jag i det igen, även fredag eftermiddag så tar jag ut det och avslutar i rätt land, och i med det på måndag morgon.
Men när jag gjorde en utskrift när jag tömde kortet, så visade det att jag hade övertid varenda dag nästan, och även för lite dygnsvila och helgvila, även fast jag enligt displayen på skrivaren aldrig visat övertid och alltid över 11 timmar dygnsvila och 45 timmar helgvila. Försökte mej på dethär med att ställa in vilan manuellt men det sket jag i rätt snabbt, men är detta ett krav eller borde det inte räcka med att bara ta ut kortet för att det ska räknas som vila ?
Man blir ju rätt förvirrad...
Någon annan som haft samma problem som jag ?

Stefan_r480
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav calle mån 11 okt 2010, 18:38

De flesta är väl överren om att den digitala färdskrivaren, finns till för att fylla på alla EU-länders tomma skattekonto, med "lättrånade" chaufförers redan hårt beskattade löner i form av böter.

Har inte själv blivit drabbad av digitaltramset ännu, men det är väl bara en tidsfråga, ställer endå frågan,,,,
Var ska man fästa magneten på växellådan, för att denna ska ge signal till färdskrivaren att bilen står stilla, och där med visa rast?
Någon som vet/har provat?

calle
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Inläggav intruder1400 mån 11 okt 2010, 20:09

Det är bara idioter som fuskar
Är det ingen som har funderat varför vi har det digital skrivaren?
Nu blir alla lidandes som kör i stan o grus bilar pga fusk

intruder1400
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Inläggav nnh mån 11 okt 2010, 21:08

calle skrev:De flesta är väl överren om att den digitala färdskrivaren, finns till för att fylla på alla EU-länders tomma skattekonto, med "lättrånade" chaufförers redan hårt beskattade löner i form av böter.

Har inte själv blivit drabbad av digitaltramset ännu, men det är väl bara en tidsfråga, ställer endå frågan,,,,
Var ska man fästa magneten på växellådan, för att denna ska ge signal till färdskrivaren att bilen står stilla, och där med visa rast?
Någon som vet/har provat?

är väl bara du prövar dig fram...för funkar gör det.

nnh
(500+ inlägg)
(500+ inlägg)

• E-post

Inläggav calle tis 12 okt 2010, 15:18

intruder1400 skrev:Det är bara idioter som fuskar
Är det ingen som har funderat varför vi har det digital skrivaren?
Nu blir alla lidandes som kör i stan o grus bilar pga fusk

Om du läser vad Stefan_480 skriver, så förstår du kanske vad jag menar.
När digitalfärdskrivaren tar värdefull tid från den som kör, då är något fel.
Tror inte så många är sugna på att betala böter under laglig körtid, fastän skrivaren säger att tiden är slut!

calle
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Inläggav nnh tis 12 okt 2010, 17:18

Tror detta magnet fusk utnyttjas betydligt mer än vad folk tror....
Inte enbart för att få igen förlorad tid som färdskrivaren stjäl utan för att få flera timmars längre dag.

nnh
(500+ inlägg)
(500+ inlägg)

• E-post

FöregåendeNästa

Besvara
105 inlägg • Sida 10 av 11 • 1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Återgå till Arbetstider