någon annan som håller med??
- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012

nicke skrev:får hålla med om att det är det bästa att köra. har kört styckegodsbilar fick sedan frågan om jag ville prova på att köra bensinbil vilket jag inte ångrar att jag hoppade på (slippa dra runt på en massa pallar). Har nu gått över och kör bulkbil vilket är lika bra. Men som sagts före mig det är en hel del att tänka på.

Gotlandssork skrev:nicke skrev:får hålla med om att det är det bästa att köra. har kört styckegodsbilar fick sedan frågan om jag ville prova på att köra bensinbil vilket jag inte ångrar att jag hoppade på (slippa dra runt på en massa pallar). Har nu gått över och kör bulkbil vilket är lika bra. Men som sagts före mig det är en hel del att tänka på.
Instämmer till fullo, de enda jag kan tycka är Rast platser där man kan följa ADR besämmelser. Stog på Vårgårda brevid IDSen en gång för att stå separat, Och en Öståkare glider upp brevid och parkerar en 1m ifrån, tänder en Cigg och hoppar ut och börjar gå runt! KUL NÄR MAN KÖR GAS! Tror han förstår Svenska nu!

Chippen skrev:Efter att ha släpat pallvagn i 15 år bestämde jag mig för att sadla om till tankbilschaffis. Var lite tveksam i början med tanke på alla j-a knappar och spakar man ska hålla reda på.
Men sen jag blev varm i kläderna så älskar jag körningen. Enda gången det är mindre kul är när man kör till mackarna. Dels alla stolpskott som tror att intaget är allmän p-plats och rökruta och sen för att det är så otroligt tråkigt att bara stå och stirra på slangarna...

scaniaman222 skrev:men du man ska köra farligtgods åt ADR eller Sundfrakt det är häftigt bara man in hamnar uppe i Kiruna och sen ska till Malmö det blir nog jävligt drygt

Chippen skrev:scaniaman222 skrev:men du man ska köra farligtgods åt ADR eller Sundfrakt det är häftigt bara man in hamnar uppe i Kiruna och sen ska till Malmö det blir nog jävligt drygt
Jag kör farligt gods varje dag, och ska jag vara riktigt ärlig sä förstår jag inte vad det är som är så himla häftigt med det? Kör soppa, diesel och olja åt Statoil. Lugnt och skönt: JA. Häftigt: Nja.
Det är ju inte direkt upphetsande att försöka leta reda på en skogsmaskin när föraren inte är helt säker på var han är. Man kan ju liksom inte chansa och bara svänga in på nån skogsstig och tänka: Här är det nog.
När man kör tankbil måste man i ännu större utsträckning vara lite #feg" och tänka efter före![]()
Men tycker du det är kul att åka tankbil så.
Ha det gott

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst