• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Föraryrket ‹ Arbetsmiljö
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

Strumpnissar

Om arbetsmiljön.
Besvara
48 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Strumpnissar

Inläggav ponto tis 02 sep 2008, 17:19

Det finns Strumpnissar som försöker kräva att andra ska vara som dom dvs. köra utan dojjor! Förbannat omoget!! Saken är ju den att en del vill köra utan och andra vill köra med skor. Därmed inte sagt att Skofförerna har rätt att drälla in och grisa ner Fina mattan. Denna fråga ger emellanåt upphov till konflikt mellan förare. Vad det handlar om är att visa hänsyn och respekt för andra individer! När man delar på en bil måste man ibland kompromissa om vissa saker. Det finns dock en enkel lösning på skoproblemet. Lägg på en till matta.. Vem ska stå för den då? Löjlig fråga. Pedalerna då?! Trä på plastpåsar, kådisar eller pedalmuffar (går att skaffa i Indien). Det finns mycket mer skit tex. mjäll, Coca-colaburkar och rövsvett. Att vara trucker är inte alltid en dans på rosor! Men kul är det.. :lol:
Truckers are Suckers

ponto
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Re: Strumpnissar

Inläggav Skusty tis 02 sep 2008, 17:43

Om man nu vill ha skor på sig kan man väl iallafall lyfta upp tygmattan på Mittkonsollen/sängen (Vissa 4-serie bilar har ju säng som man viker upp så) och skaka av skorna när man kliver in, räcker med att sparka på insteget då man står på första steget.
Bild

Skusty
(750+ inlägg)
(750+ inlägg)

• E-post

Inläggav ponto tis 02 sep 2008, 19:06

Skusty skrev:Om man nu vill ha skor på sig kan man väl iallafall lyfta upp tygmattan på Mittkonsollen/sängen (Vissa 4-serie bilar har ju säng som man viker upp så) och skaka av skorna när man kliver in, räcker med att sparka på insteget då man står på första steget.

Japp, det är ju ett sätt :)
Truckers are Suckers

ponto
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Vivastar fre 05 sep 2008, 05:27

Vi har en lotsnisse som kör med skorna på, han tar helt sonika bort tygmattan och lägger den i sidofacket och kör med gummimattan istället...
Vilotid får man i graven! - Om man har tur...

Vivastar
(500+ inlägg)
(500+ inlägg)

• E-post

Inläggav Mike_K lör 06 sep 2008, 11:08

jo men även om du tar väck tygmattan så kommer det smutts och skit . om du tex går in med leriga skor och sen när det torkar så har du smuts,damm och skit i alla skrymsen och vråer sen som är ett helvete att få väck det för oss som inte gillar att sitta i en grushög och köra.
SOPGUBBE!? KRETSLOPPSTEKNIKER om jag får be.

Mike_K
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Vivastar fre 12 sep 2008, 13:49

du får ju skaka ren gummimattan direkt efter att han kört sen får han ju själv torka rent om han lerar ner
Vilotid får man i graven! - Om man har tur...

Vivastar
(500+ inlägg)
(500+ inlägg)

• E-post

Inläggav Bulkbil lör 13 sep 2008, 06:53

Vivastar skrev:du får ju skaka ren gummimattan direkt efter att han kört sen får han ju själv torka rent om han lerar ner

Det hela är ju ganska enkelt. Jag brukar säga att gör hur och vad ni vill i bilen. Men, den ska vara i orört skick när jag ska ha den igen. Annars får man väl sparka benen av dom.?
Bulkbil

Inläggav ScaniaElin lör 13 sep 2008, 07:28

Alltså herregud vilka diskussioner om skor i hytten haha ;)!
Nä som man sagt förr, tacka vet jag ett par sockar, tjocksockar och ett par halvstora graningekängor på sig då det är minus 20 grader ute då man kör ;)!
Stjäl ju tid och ta på och av sig skorna med snörning hela tiden :P! och inte vill man heller gå ut i foppatofflorna i ½ meters snö :shock:
~*Riktiga tjejer luktar Diesel*~

ScaniaElin
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Inläggav Bulkbil lör 13 sep 2008, 08:44

ScaniaElin skrev:Alltså herregud vilka diskussioner om skor i hytten haha ;)!
Nä som man sagt förr, tacka vet jag ett par sockar, tjocksockar och ett par halvstora graningekängor på sig då det är minus 20 grader ute då man kör ;)!
Stjäl ju tid och ta på och av sig skorna med snörning hela tiden :P! och inte vill man heller gå ut i foppatofflorna i ½ meters snö :shock:

Nu tycker jag att jag anar en viss känslighet... :lol:
Bulkbil

Inläggav Bredenberg lör 13 sep 2008, 14:41

ScaniaElin skrev:Alltså herregud vilka diskussioner om skor i hytten haha ;)!

Så ska det låta!! 8-)

En som körde separatlastare förut sa en gång till chaufförerna: Era jävla fjollor med era träskor å tofflor! När fan ska ni fatta att man ska ha kängor när man kör i skogen :lol:

Bredenberg
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Nästa

Besvara
48 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Återgå till Arbetsmiljö