• Truck Book
  • Forum
  • Nyheter
    • Artiklar
    • Nya leveranser
    • Mil online
  • Tjänster
    • Truck Stop Guide
    • Kalender
    • Ladda ner
    • Länkar
  • Sök
  • YETD 2012
Glömt lösenordet? | Registrera

KingsClub.se

En kort text som beskriver ditt forum

Gå direkt till innehåll

Avancerad sökning
  • Forumindex ‹ Föraryrket ‹ Arbetsmiljö
  • Ändra textstorlek
  • Utskriftsvänlig version
  • FAQ
  • Sök på forumet
  • Registrera
  • Logga in

Sköt dig själv och skit i andra

Om arbetsmiljön.
Besvara
5 inlägg • Sida 1 av 1

Sköt dig själv och skit i andra

Inläggav DeesL mån 02 maj 2011, 15:44

Varför denna "sköt dig själv och skit i andra" mentalitet??

hur vore det om alla tänkte "sköt dig själv och hjälp varandra"?! klurade lite idag när jag satt på rast inne på en lastgård, någon hade åkt iväg utan att släppa vädertätningen och bil efter bil backade in i luckorna intill istället för den där vädertätningen var på, så långt säger jag inget... men INGEN av dom som backade in och började lossa/lasta i luckorna brevid hade ens en tanke på att lyfta ett finger och trycka på knappen som släpper vädertätningen. och nu menar jag typ 12-15 chaufförer. Detta ledde till att den stackarn som skulle ha luckan var tvungen att vandra in i kåken efter han hade öppnat dörrarna och sedan ut för att backa till och sedan in igen... hade någon vänlig själ bara tänkt tanken att släppa på tätningen när dom iaf stod i luckan brevid så hade allt gått mkt bättre för denna chauffören... synpunkter och funderingar?
I don´t kill everything I fuck along the road, I do it the other way around

DeesL
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Re: Sköt dig själv och skit i andra

Inläggav calle mån 02 maj 2011, 16:55

Håller med dej, DeesL, ser själv samma moment som du beskriver nästan varenda dag!

Problemet ÄR att den förste som körde iväg från luftslussen, inte förstår hur denna fungerar och kan varesej göra sig förståd på svenska, tyska eller engelska och kommer troligtvis från ett land där 50% av lönen består av vodka.

De andra 12-15 "chaufförerna" (ratthållarna) förstår inte heller, för de har samma landsbetäckning på reg-skylten som deras färdig-lastade/lossade "kamrat".

Jag kan tycka det är rent ut sagt bedrövligt, det som håller på att hända med Sverige, och svensk åkeriverksamhet.
Svart finns det inte en svensk chaufför kvar att prata med ute på ställena.
Ända fördelen med att vara i "minoritet" är att många, (upplever jag det som) truckförare, och annan lastningspersonal, är jävligt trötta på att inte kunna kommunicera med den dom ska lasta/lossa, och släpper före "den siste svensken chauffören" (mej bland annat)!
Senast redigerad av calle mån 02 maj 2011, 16:58, redigerad totalt 1 gång.

calle
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Inläggav raketenR94 mån 02 maj 2011, 16:56

Det här fenomenet uppstår (upplever jag ) som oftast på loss/lasstningsställen där bilar som har små poster typ 1 pall diverse gods.
Och som du beskriver så lyfter i allmänhet andra chufförer inte såmycket som ett lillfinger för att hjälpa till.
kanske till och med som ett löjligt "utpekande" att nån har gjort fel. har tex fått höra att "skulle jag fixa det där åt alla så blir man ju kvar i all evighet"
Det här med att hjälpa till vid olika ställen fattar ju inte så många chafförer i allmänhet eftersom de bara ser sitt eget i situationen.har ett ställe i Norrbotten där jag väntar in tex mjölkbilen eller sopbilen att göra klart och jag kan dessutom hjälpa till vid dessa tillfällen om det behövs men det gör jag ju för att det gagnar mig och gör så att jag får mer plats på stället :)

Det som däremot irriterar mig som fan är när man kommer till ett ställe där vädertätning finns och så står där en liten paket bil typ en merca sprinter ................ va fan ! tätningen passar juh inte ens !
bägaren rinner över då man ser chauffören på en sparkcykel med ett litet jäkla kuvert i handen :evil: men det kanske jag skulle skriva i nån annan tråd!

raketenR94
(<65 inlägg)
(<65 inlägg)

• E-post

Inläggav Skusty mån 02 maj 2011, 17:46

calle skrev:Ända fördelen med att vara i "minoritet" är att många, (upplever jag det som) truckförare, och annan lastningspersonal, är jävligt trötta på att inte kunna kommunicera med den dom ska lasta/lossa, och släpper före "den siste svensken chauffören" (mej bland annat)!

Så sant, märker jag nu när jag drar runt på löstrailer mellan Sverige och Norge, alla blir så glada när man kommer och kan svenska och kan samarbeta, lastning och lossning går så fort enligt dem. :D
Bild

Skusty
(750+ inlägg)
(750+ inlägg)

• E-post

Inläggav intruder1400 mån 02 maj 2011, 18:39

sköt dig själv och skit i andra" mentalitet??
Den är så sant som det kan bli
Ser det på olika åkerier dagligen tycker jag
Ser omkring lär ni märka att dom flesta skiter i varandra
Det är det problemet som lyser i genom branchen

intruder1400
(150+ inlägg)
(150+ inlägg)

• E-post

Besvara
5 inlägg • Sida 1 av 1

Återgå till Arbetsmiljö