Så fort polisen får se en ADR skyltad tankbil så ska de stannas för att de ska hålla upp sin statistik på farligt godsinspektioner...
Blev stoppad härom dagen av den mycket hårt arbetande polisen som mycket enkelt förstörde 45min av min arbetsdag genom dirverse kontroller vilket jag tycker är ok om de kunde raska på lite.
Efter idogt letande hittade de INGET, så då hoppade de på bladen och även där var allt ok UTOM att jag inte använt vredet vilket resulterade i 1800kr böter (JA JAG VET MAN SKA ANVÄNDA DET) det var det enda de kunde hitta på mig! Varför ska det vara så jävla svårt att utföra ett arbete utan att det ska behöva kosta en pengar!?
Om man ringer till polisen om ex ett inbrott så har de aldrig tid att komma men jaga oss lastbilschaufförer för små förseelser det finns det obegränsat med tid till. Jag tycker att det måste till lite rim o reson vad gäller polisens arbete o prioriteringar.
Med dessa ord vill jag inte urskulda mitt BROTT på något vis, men tycker att en förändringbör komma till!
Skriv lite vad ni andra tycker, skulle vara roligt att höra!
Mvh Kung Bore
Keep on trucking.......