- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012

ScaniaElin skrev:Nu är man riktigt less och rädd i trafiken!
Tycker det ska bli lag på att alla fordon måste ha alkolås! Hemskt att det blivit så men jag hoppas verkligen det blir en ändring snart!
Varför jag tar upp dethär nu är för att jag var å åkte timmerbil med en kompis i natt och blev stannandes vid en olycka. Visade sig sedan att han som kört personbilen knappt kunde gå för att han var så full!
Enligt vittnen som låg bakom hade han vinglat sig ut på fel sida av vägen flera gånger, bl a. framför en lastbil men klara det men sen kom min gamla klasskompis me sin timmerbil å släp å han smällde rejält in i bakre sidan av släpet med sin santa fe....! Personbilen blev bara mos fram och släpet fick omfattande skador på däck och bakre axlar...Dom klara sig båda 2 men vad arg man kan bli när det är sånna människor bakom ratten!!!!!!!
INFÖR ALKOLÅS I ALLA FORDON,TACK!
Någon som tycker samma får gärna skriva sina åsikter...?

Adde skrev:Vivastar skrev:Jag röstar på hastighetsregulatorer i bilarna samt varvstopp så försvinner mycke buskörningar och trafikolyckor av det, sen kan man alltid införa nån sorts alkosniffare
Håller med.. Dock är det ju inte bara fulla personer som kör som hej kom & hjälp mig.. Även folk som ser "oj en lastbil, den kan jag inte ligga bakom" och kör som de fick kortet i flingpaketet
Inför Alkolås & hastighetsspärr på 120km/h ! Så blir de nog slut på de värsta skiten..

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst