- Truck Book
- Forum
- Nyheter
- Tjänster
- Sök
- YETD 2012

Uffe Revben skrev:paddyland skrev:Helt klart synd om föraren i fråga.
Men, kan det inte vara så att det som heter oavsiktligt dråp i Norge, är samma sak som vållande till annans död i Sverige?
För i sverige är ju dråp när man har ihjäl någon, avsiktligen, men utan att ha planerat det vad jag förstår, och jag har heller aldrig hört talas om oavsiktligt dråp i Sverige...
Ja, så kan det nog vara, tänkte inte på det.
Jag förstår dock inte vart dom vill komma med protesterna? Chauffören har ju uppenbarligen missat i uppmärksamheten.
Och ja, jag vet själv hur jävla lätt det är att missa någon i döda vinkeln, men jag kan inte se att det är en förmidrande omständighet, en erfaren chaffis vet om det, och anpassar sig efter situationen.
Men likväl tycker jag synd om chauffören, men även om den ihjälkördas anhöriga.

Kung Bore skrev::( Stackars krake, fan vet om det inte borde införas körkort på cyckel också så de lär sig att inte åka upp vid sidan om en på de viset!
Kan tillägga att cyklisten var innehavare av ce-behörighet

Uffe Revben skrev:Kung Bore skrev::( Stackars krake, fan vet om det inte borde införas körkort på cyckel också så de lär sig att inte åka upp vid sidan om en på de viset!
Trollfar skrev:Kan tillägga att cyklisten var innehavare av ce-behörighet
Vet inte vilken behörighet cyklisten skulle haft som är högre än CE, uppenbarligen hjälpte inte det. När dessutom lastbilen ligger i fil för vänstersväng och heltplötsligt bestämmer sig för att svänga höger så spelar det ingen större roll vilken behörighet man har, man hamnar under lastbilen ändå.

Kung Bore skrev:Uffe Revben skrev:Kung Bore skrev::( Stackars krake, fan vet om det inte borde införas körkort på cyckel också så de lär sig att inte åka upp vid sidan om en på de viset!
Trollfar skrev:Kan tillägga att cyklisten var innehavare av ce-behörighet
Vet inte vilken behörighet cyklisten skulle haft som är högre än CE, uppenbarligen hjälpte inte det. När dessutom lastbilen ligger i fil för vänstersväng och heltplötsligt bestämmer sig för att svänga höger så spelar det ingen större roll vilken behörighet man har, man hamnar under lastbilen ändå.
Borde kollat lite mer info innan jag öppnade munnen.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst